Video

Cytat dnia

Ze świata każdy ma tyle, ile sobie weźmie.

Koło teatralne "Kropla"

Koło działa od 2004 r.

W dwa tysiące czwartym roku myśl się pojawiła,
By młodzież gimnazjalny teatr założyła.
Myśl ta czynem szybko się stała,
Bo nasza szkoła sprawnie działa.
Mnóstwo chętnych było (każdy chciałby być aktorem)
I by się świetnie bawić, szanse były spore...
Od tej pory w Suchowoli zaczęły dziać się dziwne rzeczy...
(Temu to chyba nikt nie zaprzeczy)
Ktoś do szkoły kostiumy przynosił,
Inny o zwolnienie na próbę poprosił...
Nawet pani Kaczorowska inna się stała,
Z grupką ludzi w bibliotece ciągle coś planowała...
Aż pewnego dnia rzecz się wydała...
Zdolna młodzież przedstawienie zorganizowała!
Dla nich nie ma nic trudnego,
Czy coś na Walentynki, czy Kapturka Czerwonego...
Wszystko zrobią a Pani Marta im pomaga,
Bo to ona i kołem i biblioteką włada!
I to właśnie my, zdolni młodzi, piękni też,
Itd, zresztą wiesz...
Nasze przedstawienia są najśmieszniejsze,
A dzieciaki najskromniejsze!
Na Dzień Nauczyciela była "Zemsta" przedstawienie liryczne,
Na 11 Listopada było patriotyczne,
Na święta "Czerwony Kapturek" był,
Na Wielkiej Orkiestrze, też furorę zrobił...
Zresztą długo by wyliczać wszystkie przedstawienia,
A i ich ilość faktu nie zmienia-
-Dzięki kołu, realizujemy nasze marzenia!

Autor wiersza: ANNA DYSZKIEWICZ (absolwentka Gimnazjum 2007/2008)


Cele

  1. Przygotowanie uczniów do świadomego uczestnictwa w kulturze, bywania w teatrze i obcowania z prawdziwą sztuką.
  2. Rozwijanie wrażliwości estetycznej.
  3. Udział w życiu kulturalnym szkoły.
  4. Odkrywanie wartości poprzez identyfikowanie się z bohaterami granych sztuk.
  5. Rozwijanie tolerancji wobec poglądów i przekonań innych ludzi.
  6. Rozbudzanie zainteresowań teatralnych uczniów.
  7. Doskonalenie umiejętności poprawnej wymowy, techniki głośnego czytania oraz recytacji z odpowiednią artykulacją, akcentem, tempem, rytmem i intonacją.
  8. Zdobywanie podstawowych wiadomości o dziejach sceny, przeobrażeniach sztuki aktorskiej i roli widza w kreowaniu spektaklu.
  9. Zachęcanie uczniów do aktywnego poznania specyfiki twórczości teatralnej, do wchodzenia w rolę reżysera, scenarzysty, scenografa, krytyka.
  10. Rozwijanie poczucia przynależności do grupy, budowanie więzi emocjonalnej, umiejętności pracy w zespole.

Załączniki
PlikRozmiarOstatnia zmiana
Download this file (13.jpg)Kropla1102 kB2009-12-22
Download this file (Być jak Romcio i Julcia.ppt)"Być jak Romcio i Julcia" 2010 r.7237 kB2017-02-27
Download this file (Skąd Się Wziął Nauczyciel'2007.ppt)Skąd się wziął nauczyciel' 20115989 kB2017-02-27
Download this file (Sprawozdanie z wycieczki do Teatru Muzycznego.doc)Sprawozdanie z wycieczki do Teatru Muzycznego.doc139 kB2010-01-05
Download this file (Szkolna Telewizja Kablowa2008.ppt)Szkolna telewizja Kablowa4813 kB2017-03-02